Mezoterapi

Mezoterapi uygulaması genellikle güzellik için kullanılsa da bazen tedavi amacıyla da kullanılabilen bir uygulamadır. Başlıca uygulama alanları anti-aging, cilt yenileme, bölgesel zayıflama, selülit ve çatlaklar, leke ve yara izleri, saç tedavisi, akut ve kronik ağrı ile çeşitli deri hastalıklarının tedavileridir.

Cildin belirli bölgeleri ile saçlar için kullanılan mezoterapi yöntemi  özel olarak hazırlanan ilacın bölgeye enjekte edilmesi şeklinde uygulanır.  Bu sayede cilt altındaki kolajen ve elastin gibi yapılar uyarılarak etkisini gösterir.

Mezoterapiden beklenen etkinin görülmesi için genellikle işlemin 2 ya da 3 seans tekrarlanması gerekmektedir.

İğnesiz Mezoterapi

Özellikle iğneden korkan hastalar için, ayarlanmış oranlarda TCA (Tricarboksilik asit) ve H2O2 kombinasyonu içeren yöntem ile cilde hasar vermeden de fibroblast büyüme faktörlerini uyarmak mümkündür. Böylece ciltte iğne kullanmadan, iğnesiz olarak bio güçlendirme ve canlandırma sağlanır.

Mezoterapi Kimlere Uygulanmaz?

Emziren yahut gebe kadınların, geçmişinde felç vakası yaşamış olanların, şeker ve kanser hastalarının, alerji hastalığı olanların ve kan pıhtılaşma problemi olan kişilere mezoterapi uygulanmaması önerilir.

Mezoterapinin Yan Etkileri Var mıdır?

İğne ile enjeksiyon yapılan bölgede kızarıklıklar ve morarmalar görülebilir ancak bu etkiler geçicidir. Maksimum 2 gün içinde bu şikayetlerin ortadan kalktığı görülür.

Mezoterapiden Sonra Dikkat Edilmesi Gerekenler

Mezoterapi işleminin ardından minimum 10 saat süre ile banyo ve makyaj yapılmaması ve 2 gün süre ile zorlu hareketlerden kaçınılması gerekir. Aspirin vb. Kan sulandırıcıların alınmaması ve özellikle cilt bölgesine uygulana yapıldı ise dar pantalon giyilmemesi önerilir.

Saç Mezoterapisi

Alopesi yani saçın bölgelese ya da komple dökülmesi sorununa karşın uygulanmaktadır.  Özel iğneler yardımıyla deri altına vitamin, besleyici enzimler ve mikro elementler enjekte edilir. Bu sayede direk olarak oksijen ve vitaminlerin saç köklerine ulaşmasıyla, dökülme problemlerinin de önüne geçilmektedir.

Cilt ve Selülit  Mezoterapisi

Mezoterapi ile selülit tedavileri 4 ile 10 hafta arasında sürmektedir. Derinin altına enjekte edilen özel madde sayesinde kan dolaşımı düzenlenerek ciltteki dalgalı görüntüyü giderilir. Ciltte oluşan diğer kırışıklık ve sarkmalarda aynı yöntem ile toparlanarak cildin daha sıkı bir görüntüye ulaşması sağlanır.