Kulağın iç kısmını dış dünyadan izole eden ve ses dalgalarının yayılımını sağlayan yapıya kulak tedavisi denir. Kulak zarının bozulması veya hastalıklarının tedavisi, genellikle cerrahi veya ilaçlar kullanılarak yapılır. Kulak zarı tedavisi hastalık çeşidine göre değişir.

Kulak Zarı Tedavisi Nasıl Yapılır?

Cerrahi müdahale anestezi altında gerçekleştirilir ve ameliyat sırasında hasta uyuşturulur. Hastanın solunum yolu açık tutulur ve anestezi uzmanlığına başvurulur. Ameliyat alanı sterilize edilir ve hastanın enfeksiyon kapma riski azaltılır.

Cerrah kulak zarının bozulan bölümünün onarımını yapar veya zarı çıkarır. Onarım işlemi, genellikle dikişler kullanılarak yapılır, çıkarma işlemi ise, genellikle bıçak veya lazer kullanılarak gerçekleştirlir ve ameliyat süreci sonlanır.

Kulak Zarı TedavisiKulak Zarı Hastalıkları ve Çeşitleri

İltihaplanma, delinme ve yırtılma, polip ve kistler gibi rahatsızlıklarda kulak zarı tedavisi yapılır. İltihaplanma; en sık görülen kulak zarı sorunudur ve genellikle enfeksiyonlar veya reaksiyonlar nedeniyle ortaya çıkar. Delinme veya yırtılma; fiziksel travmalar veya yüksek ses seviyesi gibi etkenlerden dolayı ortaya çıkar.

Kulak zarının içinde bulunan polip, kulak zarını tıkayabilir ve işitmeyi bozabilir. Enfeksiyonlar veya alerjik reaksiyonlar nedeniyle ortaya çıkar. Kistler ise işitmeye zarar verebilir. Genellikle doğuştan veya enfeksiyonlar sonucu karşılaşılan bir rahatsızlıktır. Hastalığın belirtilerine göre kişiye özel kulak zarı tedavisi planı oluşturulur.

Kulak Zarı Hastalıkları Karşısında Ne Yapılmalı?

Kulak zarı hastalıkları ciddi rahatsızlıklardır ve bu gibi durumlarda doktora başvurulmalı. Doktorunuz, sorunu tespit ederek, size en uygun tedavi yöntemini önerebilir. Önerilen ilaçları ve yöntemleri kullanmaktan kaçınmayın. İşitmeyi koruyun.

Kulak hastalıkları doktoru olarak adlandırılan bir hekim, kulak, burun ve boğaz (KBB) sistemine ilişkin sorunların tanı ve tedavisine odaklanır.

Bu hekimler, kulak enfeksiyonları, burun tıkanıklığı, boğaz ağrısı, sinüzit, çocuklarda çok sık görülen otitis media (orta kulak enfeksiyonu) gibi sorunların yanı sıra, kulak çınlaması (tinnitus), kulak zarı perforasyonu (delinmesi) ve kulak kirişi (stapes) bozuklukları gibi daha ciddi kulak hastalıklarını da tedavi edebilirler.

Örneğin, kulak zarı tedavisi bu tedaviler arasında yer almaktadır. Eğer kulak, burun veya boğaz problemleriniz varsa, bir kulak hastalıkları doktoruna danışmanızı veya web sitemize göz atmanızı öneririz.