Kepçe Kulak Estetiği

Kepçe kulak estetiğinin bir diğer ismi de otoplasti’dir. Otoplasti günümüzde yaygın olarak yapılan estetik operasyonları arasında gelmektedir.

Kulak estetiği gerektiren başlıca iki konu vardır. Bunlardan ilki kulağın olması gerekenden daha geniş açıya sahip olması, ikincisi ise kulak kıvrımının belirgin olmamasıdır. Bu gibi sorunlar sağlık açısından problem teşkil etmese de kişilerin ruhsal olarak kendilerini kötü hissetmelerine hatta toplumdan uzaklaşmalarına dahi neden olabilir. Her iki durumda da cerrahi müdahale ile kulağın standart bir yapıya sahip olması sağlanır. Herhangi bir riski olmayan bu operasyonlar sonucu kişiler psikolojik olarak kendilerini daha iyi hisseder ve özgüvenlerinde ve sosyalleşmelerinde artış sağlarlar.

Kepçe Kulak Estetiği Ne Zaman Yapılmalıdır?

Kulak gelişimi ortalama 5 ve 6 yaşları arasında tamamlanır. Bu yaş aralığında kepçe kulak yapısına sahip olduğu belirlenen çocukların mümkünse erken dönemde ameliyat edilmesi önerilir. O yaşlarda tedavi edilmeyen kepçe kulak yapısı yukarıda belirttiğimiz gibi özellikle ergenlikte ruhsal sorunlara yol açabilir.

Kepçe Kulak Estetiği Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Kepçe kulak estetiğinin uygulama aşamalarını adım adım inceleyecek olursak;

Anestezi

Çocuklarda ve lokal anestezi uygulanamayan hastalarda genel anestezi ile operasyon yapılır. Bunun dışındaki yetişkinlerde ise lokal anestezi ile işlem yapılabilir.

Operasyon

Kepçe kulak estetiği işleminin ilk aşaması olarak  kulağın arkasından bir kesik atılır. Kıkırdak törpüsü ile inceltildikten sonra kesilen alan yeniden dikilir. Kesik kulak arkasında olduğundan karşıdan görünmez. Bu nedenle estetik açıdan kötü bir görüntü teşkil etmez.

Ameliyat Sonrası

Hastanın aynı gün içinde hastaneden çıkışı yapılabilir. Ufak bir operasyon olduğundan şiddetli bir ağrı görülmez ve hafif derecede ağrı olabilir o da bir ağrı kesici ile giderilebilir. Hasta bir hafta boyunca bandajlarını kullanmalıdır.

Ameliyattan sonra nadiren kulakta enfeksiyon, doku içi kan birikimi ve ya pıhtılaşma gibi sorunlar görülebilir. Ancak bunlar ciddiyet teşkil etmeyen ve tedavisi olan durumlardır.